
Visitar Eslovènia des de Venècia. La nostra ruta.
Ara fa un any vam fer un dels viatges que més hem gaudit. Tot va començar gràcies a Instagram, que va fer que ens entressin unes ganes boges de visitar el Llac Bled. Lamentablement, els vols de Barcelona a Eslovènia eren caríssims i no entraven dins del nostre pressupost. Després de consultar molts blogs, vam arribar al de @elmundoesmejorcontigo, una parella que seguim de fa temps (i és que ens encanta el seu contingut!) on explicaven la seva escapada a Bled i Venècia. Vam veure que l’opció que van escollir ells de visitar Eslovènia des de Venècia era molt bona, ja que hi ha un pèl menys de 300 km de distància entre un lloc i l’altre, així que t’hi pots plantar amb un trajecte en cotxe d’unes 3 hores.
Amb aquesta idea fixa, vam començar a buscar preus i marcar el nostre itinerari per visitar Bled i una miqueta més d’aquest país, amb el handicap de sempre… I és que per feina, només podíem fer una escapada de tres dies, un dels quals vam dedicar a la ciutat de Venècia.
Així doncs, passem a explicar-vos els preus, l’itinerari i els detalls del nostre pas pel país eslovè.
✈️El nostre vol
Vam volar amb Ryanair del 26 al 29 de novembre per 97 € anar i tornar els dos amb maleta facturada. Els horaris del vol ens van anar genial per aprofitar bé tots els dies, ja que vam sortir de la T2 de Barcelona a les 7:20h, arribant a Venècia (Marco Polo) a les 9:10h. La tornada també va ser prou tard: el vol cap a Barcelona sortia a les 21:30h.
🚘Cotxe de lloguer
Al mateix aeroport vam recollir el cotxe de lloguer que vam contractar amb Alamo, que a Venècia és gestionada per la companyia Locauto. Nosaltres havíem reservat un cotxe gama mini (Fiat Panda o similar), però ens van donar un Fiat Tipo, un cotxe superior al que vam sol·licitar. El lloguer de 2 dies amb devolució i franquícia súper cover ens va costar 68 €. L’experiència amb aquesta companyia va ser perfecta, així que segur que en futurs viatges també la valorem!
⛽️Conduir per Eslovènia
Per conduir a Eslovènia heu de tenir en compte que és obligatori comprar una vinyeta, que haureu de col·locar a la part inferior dreta del parabrises del cotxe si voleu circular per les seves carreteres sense problemes ni multes. Nosaltres la volíem comprar abans de creuar la frontera i ens anàvem posant nerviosos a mida que ens hi apropàvem, ja que no trobàvem cap benzinera. Al final en vam trobar una just al entrar al país.
De camí a Bled. Vinyeta per circular a Eslovènia.
El preu de la vinyeta depèn dels dies de validesa que té. Nosaltres vam pagar 15 € per la vinyeta de 7 dies.
🏠On dormir a Eslovènia
La nostra primera nit la vam fer a Bled. Vam trobar un apartament xulíssim i que ens va encantar per Booking, el Vila Alpina. L’habitació era una monada, estava molt ben situat i teníem aparcament allà mateix, un punt important en aquest poble ja que la majoria d’aparcaments cèntrics són de pagament. Ens va costar 52,26 € 1 nit.
La segona nit la vam passar a la capital, a l’Apartaments Ljubljana. També el vam trobar per Booking i en destaquem sobretot la situació i que també compta amb un petit pàrquing pels hostes. El preu va ser 60 € 1 nit.
🗺La nostra ruta
La nostra ruta en cotxe per Eslovènia va ser de només 2 dies i els punts primordials a veure van ser Bled i Ljubljana. Tot i així, de camí a la capital vam fer parada a l’Església de Sant Joan Baptista per poder veure una mica el llac Bohinj. Tornant a Venècia vam aprofitar per visitar Piran, un municipi preciós del mar adriàtic.
▪️Bled
Vam arribar a Bled després de dinar i vam anar a fer el check-in a l’apartament. Després ja ens vam dirigir cap al llac per vorejar-lo i vam pujar al Mirador Ojstrica, que va ser un fail total… Després de fer una pujada pronunciada de 20 minuts amb un calçat zero adient, no vam poder veure les vistes perquè quan vam visitar Bled ens va fer núvol i boira. Si us fa sol o un cel destapat per això, no dubteu en pujar-hi! Hem vist fotos de les vistes i són una preciositat.
Vam seguir voltant pel poble i se’ns va fer de nit molt aviat. Com que feia molt fred, vam decidir sopar d’hora i així poder matinar l’endemà. Vam sopar a la pizzeria Rustika per 32 € els dos.

L’endemà ens vam llevar a les 7h per poder visitar el Castell de Bled (Blejski Grad), que obria a les 8h. Es troba en un penya-segat que es pot veure des de qualsevol punt del llac i s’hi pot arribar fàcilment en cotxe. L’entrada d’adult costa 11 € i la d’estudiants 7 €. Les vistes des del mirador del castell són precioses, però la veritat és que la visita tampoc és de les més destacables. Nosaltres hi vam anar perquè sóc una boja dels castells i com a arqueòloga, em vaig veure amb la necessitat de visitar-lo, però podeu prescindir d’ella si no en sou tan fanàtics.
Castell de Bled. Castell de Bled. Vistes al llac des del castell.
Per acomiadar-nos de Bled, vam esmorzar un Kremna Rezina, el dolç més típic del país, i vam tornar a fer un passeig a peu pel llac i vam tornar a l’apartament a recollir l’equipatge per seguir la ruta.
▪️Bohinj
Abans d’anar cap a Ljubljana vam desviar-nos per fer una parada a l’Església de Sant Joan Baptista (Cerkev Sv. Krstnika Janeza), que data d’abans del s. XIII. L’església es troba a les vores de llac Bohinj, un llac glaciar dels Alps Julians que és també el més gran d’Eslovènia. Durant l’estiu o en èpoques de bon temps és un lloc ideal per fer-hi un banyet o un circuit amb kayak o canoa.
Cerkev Sv. Krstnika Janeza. Llac Bohinj.
▪️Ljubljana
Després de fer el check-in i deixar les maletes a l’apartament, vam dirigir-nos cap al centre i vam dinar a Skriti Kot molt bé i molt barat: 2 sopes, 2 segons, 2 postres i beguda per 13 €.
La resta de la tarda la vam dedicar a fer voltes pel centre, veient alguns dels punts més destacats com l’Església de l’Anunciació, l’Ajuntament, la Plaça Preseren (on hi ha el triple pont), el Pont dels Dracs, el Mercat Central i la Catedral. També vam aprofitar per fer algunes compres, una parada tècnica per berenar (i fugir del fred i la pluja) i, per últim, vam anar a comprar menjar a un supermercat per sopar a l’apartament i per esmorzar l’endemà.
Ljubljana. Plaça Preseren amb Església de fons. Ajuntament. Plaça Preseren. Pont dels Dracs.
L’endemà també vam llevar-nos d’hora per poder fer camí aviat. Després d’esmorzar vam carregar les maletes al cotxe i vam acostar-nos caminant fins al barri de Metelkova. Es tracta d’un centre cultural i social autònom que havia sigut seu militat de l’Exercit de l’Imperi Austrohongarès i, posteriorment, seu eslovena de l’Exèrcit Nacional Iogoslau.
Metelkova. Metelkova.
La gràcia principal d’aquest lloc són els graffittis que hi ha a totes les cases que en formen part. Si us agrada l’street art no us ho perdeu!
▪️Piran
Una ciutat molt petita que amb unes hores pots veure perfectament, just el que necessitàvem! Piran és una petita perla del mar Adriàtic que consta d’una gran influència veneciana, ja que va patir l’ocupació de la República de Venècia durant més de cinc segles. Això ha quedat palès en molts aspectes d’aquesta localitat: en l’arquitectura, la gastronomia i fins i tot l’idioma.

Cal saber que Piran és peatonal pràcticament en la seva totalitat, així que el primer que cal fer per visitar-la és deixar el cotxe a un dels pàrquings de pagament que hi ha a les afores.
Vam veure la Plaça Tartini, on hi ha una escultura del violinista nascut a la localitat que li dóna nom, vam fer un passeig pel port i el passeig marítim, fins arribar al Far de Sant Clement i l’Església de Nostra Senyora de la Salut. que estan l’una al costat de l’altra, la Plaça Maja i la Catedral de Sant Jordi, des d’on podeu veure unes vistes precioses de la ciutat (Mirador Campanile).
Plaça Tartini. Far de Sant Clement. Plaça Maja. Casa veneciana. Mirador del Campanile.
Si us queda més temps, us podeu acostar a les muralles, des d’on també podreu tenir unes vistes espectaculars.
I això és tot! Com veieu, la nostra estada a Eslovènia va ser breu, però ja va ser suficient per enamorar-nos d’aquest país! Estic segura que hi tornarem, si pot ser a l’estiu o primavera, per gaudir de la seva natura al màxim.
You May Also Like

15 coses per fer a Roma en 1 dia.
gener 26, 2022
10 coses per fer a casa durant el confinament.
març 22, 2020